21/07/2012

Budapest [Hungary]

Péter, Budapest _kiállításszervező (organiser of exhibitions)
A határ a csillagos ég. Még nem gondolkodtam el rajta. Fontos a barátság és a szeretet és remélem nem az orszaghatárok a határok, de az emberek közötti barátság a fontos.
The sky is the limit. I haven’t thought about it yet... I hope the borders between countries can be overcome by friendship and love between people. That is very important to me.

Eleonóra, Budapest _kerámikus (ceramist)
Mihály, Budapest _lakatos (locksmith)
Számunkra a határ a csillagos ég. Számunkra nincsenek se határok se korlátok.

Az egész világ a miénk.
To us the sky is the limit. We have no boundries and no borders.

The whole world belongs to us.

Réka, Budapest  _gimnazista (student)
Zsófi, Budapest _gimnáziumi tanuló (student)
A határ számunkra az erkölcsi korlátaink.

Ezeket mindenki maga alakítja, a saját belátása szerint.
To us the borders are our moral restrictions/ boundries.

Everyone sets up these boundries individully according
to their own views.

Szabolcs, Budapest_Lipóti Pékség, hobby fotós
(working in a bakery, amateur photographer)
A határ szerencsére már nem sokat jelent, mármint az országhatár!

A saját határaimat folyamatosan feszegetem.
The borders between countries, thank God, have lost their meaning

and I keep expanding my personal borders.

Banderasz, Budapest_pedagógus (teacher)
Anno még az ősapáink idejében talán három  tengerpart mosta a Magyarországot énszerintem, az lenne a mi HATÁRUNK. Jelenleg is, de „sajna“ ez nem így van.
In our ancestor’s times, three seas formed the borders of Hungary.

To me these seas should be our BORDERS even today.
But unfortunatelly it is not like that.

Robin, Budapest_zenész (musician)
Amit el tudok képzelni. (saját képzeletem)
My imagination.

Dávid, Budapest_villanyszerelő; informatikus; zenész (electrician, IT, musician)
A képzelet szab határt, vagy még az sem.
Imagination sets the borders or maybe not even that.

Erm+Krueger, Budapest_zenész (musician)
Amíg börtönbe nem kerülök.
Until I get arrested / go to prison.

Chris, Budapest_zenész (musician)
Bármi amég a temetőbe nem kerülök.
Whatever, until I die.

Mónika, Budapest_eladó (shop assistant)
Olivér, Budapest_fodrász (hairdresser)
A szerelemnek a vége- határtalan szerelem.
The end of love.

László, Budapest_hajléktalan (homeless)
Inkább kimennék külföldre, mint hogy itt legyek.
I would rather go abroad than be here
.

Balázs, Budapest_kertész (gardener)
A határ meghatározza mi az amit beengedek és meddig engedem ki a bizonyos dolgokat- ez határozza meg az életem... Keresztény vagyok és a határaimon

belül van Jézus Krisztus és ez határozza meg az életem.
My borders control what I let in and how much I give of myself.

I am a Christian and Jesus Christ is within my borders. This defines my life.

Robert, Budapest_student
I am a PhD student, I study in Paris, France, so borders don’t mean anything

to me at all. I am taking advantage of the Schengen Zone, no hastle
with residence permit, unlike my Turkish classmates.

Anna, Budapest_lawyer
For me there are no borders in Europe. I really hope that the differences

between people and countries will disappear completely.

István, Budapest_építőipari szakmunkás (construction worker)
Nehéz megfogalmazni, az amit kitűzök magam elé és elérem,

ez a határ de ezen túl lehet lépni végül is.
It is hard to define borders. Maybe the things that I aim to achieve

could be my borders but I could overcome these as well.

András, Budapest_hajógépész (marine engineer)
Nálam nincs határ. Én mindennel foglalkoztam itt Magyarországon.

Öt végzetségem van de ennek ellenére nincs munkám...
I don’t have any borders. I have done lots of things in Hungary

and despite having five qualifications I still can’t find a job.

Dóra, Budapest_diák (student)
Szeretek vállalni nem annyira veszélyes dolgokat.
I like taking on less dangerous challenges.

Blase, Budapest_fagylaltkészítő (ice cream maker)
A határ nekem túllépni önmagamon és a hátrányos tulajdonságaimon.
My borders are to overcome myself and my negative personality traits.

Alexandra, Bácskiskun-megye_diák (student)
A határ nekem addig tart még boldog vagyok es sohasem lépem át.
When I am happy I know that I am within my borders and I try not to cross them.

Viktória, Budapest_divattervezőnek tanul (studying fashion design)
Számomra a határ sok mindent jelenthet, a személyes szférámon belül pedig a végsőt.
Borders can have lots of meanings. In my personal life they are the final limits.

No comments:

Post a Comment